Databeskyttelsespolitikk for Alfa Travel AS
Personvernombud
Personopplysningsansvarlig er Alfa Travel AS. Beskyttelsen av dine personlige opplysninger er viktig for oss. Beskyttelsen er også regulert av GDPR, som ble lovfestet 25. mai 2018. Nedenfor kan du lese om hvordan vi håndterer dine personlige opplysninger og hvilke rettigheter du har . Hvis du vil kontakte oss, vennligst gjør det ved å besøke oss i Stasjonsgata 34, Hokksund, send brev til postboks 12, 3301 Hokksund, ring telefon 32 25 08 70 eller send e-post til post@alfatravel.no
Hvilke personopplysninger som samles inn
Personopplysninger som vil bli behandlet, inkluderer, men er ikke begrenset til, navn, fødselsdato, kjønn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Vi behandler opplysninger som registreres i forbindelse med bestillingen, for eksempel reisemål, forespørsler om spesielle dietter eller særskilt informasjon fra deg om din helsetilstand eller annet innenfor rammene av kundeforholdet.
Personopplysninger gir du fra deg i forbindelse med bestillingen av turen, etablering av kontoer eller andre tjenester på nettet, via telefon eller ved å besøke kontoret.
Formålet med behandlingen av personopplysningene
Dine personopplysninger brukes av oss for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Ytelsen kan for eksempel gå ut på å levere den reisen eller de tilleggstjenester som du har bestilt eller å gi deg de tjenester og/eller produkter som tilbys eller du har bedt om ved opprettelsen av en personlig konto.
Behandling av dine personopplysninger kan også skje for at vi skal være i stand til å oppfylle forpliktelser i henhold til lover, forskrifter, spørsmål og klager.
Ved å gi informasjon om helsetilstanden, godtar du at vi behandler denne personlige informasjonen for å gi turen, annen tjeneste og / eller produkt som du bestilte. Helsedata blir aldri brukt til statistikk, markedsundersøkelser eller markedsføring.
I tillegg til de ovennevnte formål, samtykker du i at dine personlige opplysninger kan bli brukt til formålene under, samt danne grunnlag for markeds- og kundeanalyser, risikostyring og statistikk og for å gi deg et bedre reisetilbud og service. Med mindre du reserverer deg mot direkte markedsføring kan vi også bruke dine personopplysninger til å gi deg ulike tilbud om våre tjenester og/eller produkter. Du kan når som helst reservere deg mot å motta slike markedsføringstilbud.
Lagring av personopplysninger
Vi lagrer personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene beskrevet over. Vi lagrer vanligvis dine personlige opplysninger i 7 år fra din siste tur eller din første kontakt med oss.
I noen tilfeller må vi lagre data i lengre perioder når det kreves av loven (f.eks. Regnskapslov) eller for eksempel klager.
Hvem som kan komme til å behandle personopplysningene
Din personlige informasjon behandles av våre ansatte og av våre systempartnere og administrative servicepartnere, som vi har kontrakt med for beskyttelse av personopplysninger.
Kun nødvendig informasjon gis videre til andre aktører innen reiselivsbransjen (f.eks. flyselskap, busselskap, hotell og lokale partnere på reisemålet) og gjelder da for din spesifikke tur.
Behandling av personopplysninger i land utenfor EU og EØS
Avhengig av hvor reisedestinasjonen befinner seg, kan personopplysningene komme til å bli behandlet utenfor EU- og EØS-området. Selv om det endelige reisemålet er innenfor EU / EØS, kan transportselskaper og hoteller være basert utenfor EU / EØS. Kun informasjon som kreves for gjennomføring av turen og andre tjenester, er gitt til partnere.
Ved å sende inn dine personlige opplysninger til oss, godtar du at vi behandler personopplysninger utenfor EU og EØS, og er klar over at personvernbeskyttelse kan være lavere enn innenfor EU og EØS.
Dine rettigheter til informasjon om deg.
Du har rett til når som helst å trekke tilbake samtykket til å behandle informasjonen du har gitt oss.
Dette betyr at du også kan be om utbedring eller sletting av dine personlige opplysninger. En slik forespørsel må gjøres skriftlig til oss. Dine data vil da bli korrigert eller slettet innen en måned. Dersom du har en pågående tur, en fullført tur eller har en pågående klage eller lignende, blir dataene slettet innen en måned etter ferdigstillelse.
Du kan logge inn på Min side med passord og e-post og se personlig informasjon vi lagrer om deg og dine reiser. Der kan du rette og oppdatere informasjon, om ønskelig. Du kan også kontakte oss med forespørsel om å få tilgang til den registrerte informasjonen vi har om deg. Den vil du få tilsendt innen en måned.
Vil du vite mer om databeskyttelsesforordningen (GDPR)?
På datatillsynets nettsted, datatilsynet.no, er mer informasjon om databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lukk »