Skip to main content

Reise- og avbestillingsvilkår

Alle deltakere forventes å ha satt seg grundig inn i reise- og avbestillingsvilkårene.
Vi forutsetter videre at våre kunder har gjort seg kjent med alt utlevert materiale, som reisebekreftelse, evt. program og praktiske opplysninger. Angreretten som gjelder ved fjernsalg, gjelder ikke ved kjøp av reisetjenester.

Corona:
Våre gjester må være fullvaksinerte mot covid-19 på våre reiser.
Husk å ta med munnbind, da dette kreves enkelte steder.

 

Bestilling, betaling og utsendelse av reisedokumenter
Bestilling skjer via våre hjemmesider alfatravel.no, pr. e-post eller på telefon 32 25 08 70

• Ved påmelding får deltakeren tilsendt et reisebevis/en reisebekreftelse og en depositumfaktura på kr. 2.000,-. Depositumet er en delbetaling av reisens pris, betales innen 10 dager og er ikke refunderbart.

Hvorfor depositum?
Hoteller, flyselskaper og andre leverandører krever depositum for å holde av plass til deg. Vi får ikke disse pengene tilbake ved evt. avbestilling. Derfor er det viktig for deg at du har en avbestillingsforsikring, slik at du får dette refundert fra ditt forsikringsselskap, dersom sykdom skulle hindre deg fra å reise.

• ca. 8 uker før avreise vil deltakeren motta sluttfaktura med forfall 45 dager før avreise
• ca. 3 uker før avreise er det utsendelse av reiseinformasjon og billetter/reisebevis

Avbestillingsvilkår
Alle avbestillinger skal skje skriftlig. Å la være å betale depositum eller sluttfaktura gjelder ikke som kansellering av reisen.

• Ved avbestilling f.o.m. 45 dager før avreise t.o.m. avreisedag, eller hvis den reisende ikke møter ved avgang eller mangler pass eller nasjonalt id-kort med reiserett i Schengen-området, gis ingen refusjon

• Ved avbestilling grunnet egen sykdom, eller sykdom/død i nær familie, søker kunde refusjon fra eget forsikringsselskap

Reise- og avbestillingsforsikring
Alle deltakere må ha gyldig reiseforsikring. Forsikringsselskapets navn skal oppgis ved påmelding.

Vi anbefaler sterkt å inkludere avbestillingsforsikring i reiseforsikringen. For at den skal gjelde, må den være på plass FØR du bestiller reisen.

 Den dekker fri avbestilling dersom du, noen i din nærmeste familie eller noen i reisefølget, før avreise, rammes av plutselig og alvorlig sykdom, ulykkesskade, eller død.

Ved reiser i EU-land må man i tillegg ha med seg Europeisk Helsetrygdkort. Dette kan du selv bestille via Internett www.helsenorge.no eller pr tlf 23 32 70 00

Reisedokumenter/pass
Alle deltakere må ha gyldig pass eller nasjonalt id-kort, samt reiseforsikringsbevis, med på turen.

Forbehold
Det tas forbehold om trykkfeil, endringer av rutetider og priser som er forårsaket av uforutsette begivenheter som endrede tariffer, valutakurser, Force Majeure eller andre endringer i forhold til det oppsatte programmet. Noen priser kan oppgis som tentative (foreløpige) pga uavklarte priser ved lanseringstidspunktet for reisen. Det tas forbehold om endring av reiseledere eller oppsatte utflukter ved uforutsette hendelser. Vi forbeholder oss retten til å kansellere en reise dersom det er for få påmeldte.

Spesielle ønsker
Spesielle ønsker når det gjelder rom, rombeliggenhet eller lignende vil bli formidlet til hotellet, men det kan ikke garanteres at ønsker blir innfridd.

Helsetilstand
På våre reiser må deltaker være selvhjulpen (på egen hånd eller ved hjelp av egen definert ledsager). Dette innebærer bl.a. å:
- kunne håndtere sin egen bagasje (evt bestille bagasjehjelp kr 200, ved påmelding)
- kunne gå i trapper i en turistbuss
- kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen, dersom man deltar på utflukter
- kunne orientere seg på hotellet og i nærområdet

Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må gis beskjed om ved påmelding.
Likeledes må man ved påmelding opplyse om spesielle behov som allergier, sykdommer eller handicap som er relevante for gjennomføring av reisen.

Vi forbeholder oss retten til å avbryte oppholdet for deltakeren og/eller be vedkommende om å avstå fra en utflukt eller et arrangement uten tilbakebetaling, dersom dette kan begrunnes med deltakerens mentale eller fysiske tilstand og/eller generende oppførsel. Dette inkluderer påvirkning av rusmidler og andre forhold som utgjør en fare for eller er til skade for deltakeren selv, andre reisende, ansatte eller eiendom.
Deltakeren må selv bære ekstra kostnader ved f. eks. tidligere retur eller leie av hjelpepersonell o.l. når krav ikke innfris.

Personvernregler - GDPR
Vi følger EUs personvernforordning. For mer informasjon se her eller kontakt oss på telefon 32 25 08 70 eller post@alfatravel.no

Klage, reklamasjon
Mener en deltaker seg berettiget til å klage, må klagen straks rettes til reiseleder, som da vil forsøke å rette opp i forholdet på stedet. Skriftlig klage kan sendes vårt kontor innen 14 dager etter reisens slutt.

 

Fulltekstsøk
Kontakt oss
Adresse:
Alfa Travel AS
Stasjonsgata 34
3300 Hokksund
  • RGF Logo